ÚJ  További információkért és a süti beállítások módosításáért  kattintson ide.

Ezen webhely böngészésével Ön elfogadja a sütik (cookie-k) használatát, annak érdekében, hogy érdeklődésére szabott reklámokat kínáljunk, látogatási statisztikákat készítsünk és megkönnyítsük a közösségi oldalakon történő információ-megosztást.

Close

getGeoIPCountryCode = SiteAppCode = HU Test : 'HU/'

OK

OKCancel

Thank you

Close

Az 50 éves kor feletti egészséges táplálkozás 5 parancsolata

Az 50 éves kor feletti egészséges táplálkozás 5 parancsolata
  • KEDVENCEM

50 felett a megfelelő táplálkozás fontosabb, mint valaha, elsősorban mert a teste jelentős hormonális változásokon megy keresztül, amelyek befolyásolhatják az általános egészségi állapotát! Olvasson tovább, hogy megismerjen 5 egészséges táplálkozással kapcsolatos tanácsot, amelyeket ebben az új életszakaszban ajánlott követni, függetlenül attól, hogy otthon vagy étteremben étkezik!

Mindenki egyetért abban, hogy az egészséges táplálkozás nehézkes lehet, kifejezetten akkor, ha nem otthon étkezünk vagy (az általában sok finomságot kínáló) ünnepek alatt! Ugyanakkor a változókor beköszöntével a testében zajló jelentős hormonális változások a megfelelő táplálkozást még fontosabbá teszik, mint valaha: például sok nőnek nagyobb kalciumbevitelre van szüksége, hogy ez segítsen megelőzni a csontritkulást. Kövesse ezt az 5 tanácsot az egészséges táplálkozásért, amelyek közül mindegyik egy-egy konkrét helyzetre vonatkozik, amikor nehéz fegyelmezettnek maradni!

1. Bevásárláskor: Vegye az utat egyenesen a friss gyümölcsök és zöldségek felé!


Nem szeretne elcsábulni és édességet, rágcsálnivalót vagy egyéb egészségtelen élelmiszert vásárolni? Menjen egyenesen a friss zöldségek és gyümölcsök felé a boltban és vegyen belőlük minél többet, színeseket és ropogósakat! A répa és az alma tele vannak rostokkal és remek rágcsálnivalók TV nézéshez. A leveles zöldégek, mint a kelkáposzta rengeteg vasat és kalciumot tartalmaznak, ami alapvető fontosságú a változókorú nők számára, hiszen számukra kiemelten fontos a csontjaik egészségének megtartása. Próbáljon meg a sütőben sült kelkáposzta chipset sütni a friss zöldségből: egy kevés olajjal és sóval nagyon ízletes és rengeteg tápanyagot tartalmaz!

2. Étteremben: válassza a leveseket vagy salátát és egészséges előételeket


Az éttermi ételek gyakran sok rejtett olajat, vajat és cukrot tartalmaznak. Jó trükk az egészséges éttermi étkezéshez, ha levest és/vagy salátát rendel a főétel előtt: ezek a fogások általában magasabb vitamintartalmúak és a bennük lévő rostok és víz elősegítik a teltségérzet gyorsabb kialakulását. A levesek, mint a spenót, a lencse vagy a gyökeres zöldségek kifejezetten egészségesek, míg a sok sötét levelet tartalmazó saláták nagyobb mennyiségű kalciumot tartalmaznak. A főételt akár ki is hagyhatja és helyette rendelhet kedvenc előételeiből egyet vagy kettőt, de ilyenkor is kerülje a rántott ételek csábítását!

3. A munkahelyén: válasszon desszertként gyümölcsöt vagy alacsony zsírtartalmú tejterméket!


Ha a kollégáival vagy az üzletfeleivel ebédel, nehéz elkerülni az egészségtelen ételeket, főként a desszertet. De nem kell mindenképpen kihagynia a desszertet! Válasszon friss gyümölcsöket vagy joghurt parfét! A joghurtban és egyéb alacsony zsírtartalmú tejtermékekben található kalcium és D-vitamin segítenek megőrizni a csontok erősségét, míg a friss gyümölcsök kellemes édes ízt és valódi tápanyagforrást nyújtanak. 

4. Ünnepek idején: fogyasszon sok zöldéget és mértékkel alkoholt


Különösen nehéz az egészséges étkezés ünnepek idején, de ez a trükk segíthet: próbálja meg a tányérjának több, mint a felét zöldségkörettel, sovány hússal és friss gyümölccsel megtölteni! Hagyja ki a főételt kivéve, ha az mind kíméletesen párolt zöldség! Egyes zöldségek nagyon sok vasat, folsavat vagy más fontos tápanyagot tartalmaznak, mint a cékla vagy a kelbimbó. Végezetül pedig koccintson egy vagy akár két pohár borral is, de ne essen túlzásba!

5. Otthon, ha nem szeretne főzni: fagyasszon le néhány egészséges ételt!


Mindig van olyan este, amikor nincsen kedvünk főzni. De ahelyett, hogy ilyenkor rendelne valami zsíros házhoz rendelhető ételt, készüljön fel előre ezekre a napokra úgy, hogy lefagyaszt néhány egészséges, otthon készített ételt! Ilyenkor elég gyorsan felmelegítenie és már élvezheti is a forró lencselevest, a teljeskiőrlésű tésztát, a vörös babot vagy pulyka chilit. Ezek a könnyen mélyhűthető menüötletek sok rostot, proteint és alapvető fontosságú vitamint tartalmaznak, amelyek hozzájárulnak ahhoz, hogy Ön jól érezze magát és nagyszerűen is nézzen ki a változókor idején is!

Ikonikus termékeink

  • 17348COMPENSATING COMPLEX
    Arckrém a tömörebbnek érződő arcbőrért
    Száraz bőrre
    00Best SellerNEOVADIOLFACE CARENappali arckrémA bőröregedés jelei ellen
    COMPENSATING COMPLEX  Arckrém a tömörebbnek érződő arcbőrért Száraz bőrre
  • 17350COMPENSATING COMPLEX
    Szérum a tömörebbnek érződő arcbőrért
    00NEOVADIOLFACE CARESzérumA bőröregedés jelei ellen
    COMPENSATING COMPLEX  Szérum a tömörebbnek érződő arcbőrért
  • 18095NIGHT COMPENSATING COMPLEX
    Éjszakai arckrém a tömörebbnek érződő arcbőrért
    56NEOVADIOLFACE CAREÉjszakai arckrémA bőröregedés jelei ellen
    NIGHT COMPENSATING COMPLEX Éjszakai arckrém a tömörebbnek érződő arcbőrért
  • 17349COMPENSATING COMPLEX
    Arckrém a tömörebbnek érződő arcbőrért
    Normál, kombinált bőrre
    55Best SellerNEOVADIOLFACE CARENappali arckrémA bőröregedés jelei ellen
    COMPENSATING COMPLEX  Arckrém a tömörebbnek érződő arcbőrért Normál, kombinált bőrre
  • Legolvasottabb

    Szakértői tippek a narancsfogyasztásról a gyönyörű bőrért

    ÉLETSTÍLUS

    Szakértői tippek a narancsfogyasztásról a gyönyörű bőrért

    Mindannyian tisztában vagyunk az elegendő gyümölcs és leveles zöldség fogyasztásának fontosságával, de amikor a C-vitamin bevitel biztosításáról beszélünk, többnyire egy gyümölcsöt említünk: a narancsot. Amellett, hogy tele van a bőr számára jótékony antioxidánsokkal, még egy kis vagy közepes méretű gyümölcs is fedezi az ajánlott napi C-vitamin bevitel két-harmadát. Megkérdeztük Raphaël Gruman táplálkozási szakértőt és Dr. Nina Roos bőrgyógyászt hogyan és miért kellene még többet beiktatni belőle az étrendünkbe.

    olvassa el a cikket

    go to top