OK

OK 
Mégsem

Köszönjük

Bezárás

Segment :

A szerintünk 10 legjobb természetes energiaforrás

  • KEDVENCEM

Mindenkinek jól jön egy kis plusz energia időről időre – és sokan valami édeset és cukrosat választanak, amikor a délután közepén rájuk tör az éhség vagy a fáradtság!

A szerintünk 10 legjobb természetes energiaforrás

Olvasson a tíz legjobb természetes, tartós energiát biztosító táplálékról, amelyek hosszú távon sem ártalmasak az egészségre!

A jód – Az anyagcsere-stabilizátor

A hormonszabályozóként ismert, jódkiegészítők segíthetnek stabilizálni az anyagcserét, ideálisak a test megnyugtatására fokozott stressz és fáradtság idején. Jódban gazdag élelmiszerek a tenger gyümölcsei, az algák és a zöldlevelű zöldségek.

B12-vitamin - A vegánok barátja

Ez a vitamin az egyik legfontosabb energiatermelést serkentő a szervezetben.* Alapvetően a testünk magától nem tud B12-vitamint előállítani, ezért elengedhetetlenül fontos ennek a biztosítani a táplálkozással: a tenger gyümölcsei, a vörös húsok és a tejtermékek révén. És éppen emiatt lehetnek különösen hasznosak a vegetáriánusok vagy vegánok részére!

A koffein - Az energiafokozó

Ha gyors segítséget keres, nem pedig hosszú távú megoldást akkor egy csésze tea vagy kávé elfogyasztása segíti az anyagcserét és rövid távon energiabombaként hat. Fontos azonban megemlíteni a túlzott koffeinbevitel hatását az alvásra, ezért elővigyázatosan fogyasszon koffeines ételeket és ne fogyasszon koffeintartalmú italokat 15:00 óra után, hogy garantálja a nyugodt éjszakai pihenést.

Ginzeng - A stressz ellenszere

Kiválóak a stressz elleni küzdelemben, a ginzeng növényből származó kiegészítők bizonyítottan segítenek javítani a krónikus fáradtság tüneteit. A koreai Daejeon egyetem által vezetett tanulmány résztvevőinél alacsonyabb méreganyag- és szabadgyökszintet tapasztaltak a vérben és a résztvevők jobb általános energiaszintről számoltak be. A koffeinhez hasonlóan, a ginzeng is csak alkalomszerűen fogyasztható, a szervezet globális energiaszintjének függvényében.

D-ribóz - Az egészség támogatója

A D-ribóz egy természetes, a szervezet által termelt cukor, amelyet bizonyos állapotok kezelésére használnak, ideértve a krónikus fáradtság szindrómát is. További előnyei közé tartozik az egészséges sejtműködés serkentése, valamint az erős anyagcsere ösztönzése.

Ginkgo biloba - Az agy serkentője

Ez a teljesen természetes kivonat egy erős antioxidáns és bizonyítottan növeli az ATP termelést – azaz a test "energiáját" – az agysejtekben. Tanulmányok kimutatták, hogy ez megnövekedett szellemi éberséget és energiaszintet eredményezhet – azokra a napokra, amikor az agy még fáradtabbnak érződik a testnél!

Melatonin - Az alvás szabályozója

Megdöbbentően, az emberek több mint egynegyede nem alszik eleget ahhoz, hogy éber maradhasson a nap folyamán! Ha az álmatlanság vagy az alváshiány egy visszatérő probléma az Ön számára, akkor átgondolhatja a melatonin kiegészítők fogyasztását. Ez a tobozmirigy által termelt kémiai vegyület elengedhetetlen a test órájának szabályozásához, az egészséges alvási mintázat által, amely alapvető a tartós energiaszinthez a nap folyamán.

Magnézium - A változókor-kiegyensúlyozó

Ha Ön a változókorban van, akkor bizonyára Ön is tapasztalta az energiaszintje visszaesését, valamint a megszokott alvási ciklus megváltozását. Tanulmányok kimutatták, hogy változókor után a nőknél az alacsony magnéziumszint gyakran fáradtságot vagy lassúságot eredményez. Ezért figyeljen rá, hogy az étrendje biztosítson elegendő magnéziumot, akár étrendkiegészítők, akár magok és diófélék formájában!

Rhodiola - Az oxigénhordozó

A Rhodiola egy példa arra, amit a szakértők az "adaptogén" kifejezéssel illetnek - a gyógynövények családjába tartozik, amelyek segítenek a szervezetnek feldolgozni a stresszt. Amellett, hogy elősegíti az összpontosítást, a Rhodiola segíthet optimalizálni a vörösvértestek oxigénszállító képességét, ami jobb keringéshez és magasabb energiaszinthez vezethet.

Gyömbér - Az izmok karbantartója

Ha Ön gyakran tapasztal izomfájdalmat vagy egyéb tüneteket, amelyeket a test fáradtsága okoz, akkor emelje meg a gyömbér bevitelét! Tanulmányok kimutatták, hogy a gyömbér fogyasztása segítheti az izmok regenerálódását edzés utáni, tehát ha már a testedzés növelésével próbálja javítani az energiaszintjét, a gyömbért tartalmazó kiegészítők segíthetnek leküzdeni ennek a fizikai mellékhatásait.

Laquale, Kathleen M. (2006). B-complex vitamins' role in energy release. In Movement Arts, Health Promotion and Leisure Studies Faculty Publications. Paper 25.

Legolvasottabb

Az "urban ageing" jelenség

Slow life

Az "urban ageing" jelenség

Milyen hatással van az arcbőrre a városi környezet? Az olyan tényezők, mint  pl. a dohányzás, a szmog és a stressz, melyekkel a városokban nap mint nap szembe kell néznünk - összefoglaló nevén az exposome - szoros kapcsolatban állnak a bőr idő előtti öregedésével. Milyen megoldást kínál erre a Vichy?

olvassa el a cikket

go to top