getGeoIPCountryCode = SiteAppCode = HU Test : 'HU/'

OK

OK
Mégsem

Köszönjük

Bezárás
mediacachable:1

Mik a változókorban tapasztalható hőhullámok és hogyan lehet enyhíteni őket?

  • KEDVENCEM

A hőhullámok a hormonális változások mellékhatásai és a változókor legismertebb tünetei. Ismerje meg miért jönnek elő és hogyan kezelje őket!

A nők közel 80%-ára jellemzőek a hőhullámok és az éjszakai izzadás, mint a menopauza leggyakoribb kellemetlenségei. A hőhullámok a premenopauza, azaz a változókor előtti időszakban is előfordulhatnak, amely átlagosan öt évig tart. (1) A menopauza után pedig akár 10 évig. A hőhullámok megértése fontos lépés az enyhítésük érdekében.

Mik a hőhullámok?


A hőhullám egy hirtelen, szabályozhatatlan és spontán forróságérzet, amely a nyaknál és az arcon kezdődik, gyakran kíséri kipirosodás és izzadás, illetve gyakran hidegrázás is észlelhető közvetlenül utána. Ezek az intenzívebb éjszakai verejtékezés nappali megfelelői, amely szintén gyakori tünete a változókornak.

A hőhullámok és a változókor


Az ösztrogénszint csökkenése megzavarja a test hőmérsékletét szabályozó mechanizmust, amely a hipotalamuszban, a test természetes termosztátjában található. Amikor a hormonális egyensúly felborulása megzavarja, ez a mirigy tévesen azt az üzenetet küldi, hogy a test túlmelegedett. Gyorsul a szívverés, az erek kitágulnak és mindez beindítja a test lehűtésére szolgáló természetes mechanizmusokat, azaz a pirulást és izzadást. Nyáron, vagy edzés során ezek valóban hasznosak, de ha váratlanul történnek, akkor igen kellemetlenek és kínosak lehetnek. A legtöbb nő a premenopauza alatt tapasztalja meg őket, de a hőhullámok a változókor után még egy darabig előfordulhatnak.

Mi segíthet a hőhullámok ellen?


A hőhullámokat számos tényező súlyosbíthatja, mint például az erős érzelmek, a stressz vagy az alkohol. A koffein, a fűszeres ételek és a dohányzás mellőzése segíthet a nappali tünetek és éjszakai izzadás csökkentésében. Válasszon könnyű és légáteresztő anyagból készült hálóruhát, ami hozzájárul a jó közérzethez!

A relaxáció segíthet a szervezetnek jobban megbirkózni a stresszes helyzetekkel. A rendszeres kardio-edzés, a jóga és a meditáció mind jótékony hatásúak. A hőhullámokkal kapcsolatos szorongást enyhítheti, ha megpróbál minél kevesebbet gondolni rájuk.

Jegyezze le a változókor tüneteit egy naplóba, hogy meg tudja állapítani a kiváltó okokat: az elfogyasztott ételeket, italokat, és a hőhullámok előfordulását. Ez segíthet megtalálni a módját, hogyan csökkenthető a hőhullámok előfordulása.

Mindenekelőtt persze próbálja meg könnyedén venni – az ezzel kapcsolatos szorongás gyakran rosszabb, mint maguk a hőhullámok - amelyek valószínűleg mások számára nem is olyan feltűnőek, mint ahogy azt gondolná.

Az arcbőr éjszakája: küzdelem a rossz alvásminőség jelei ellen


Sok nő a változókor idején éjszaka gyakrabban felébred, elsősorban az éjszakai izzadás miatt. Ha a test nem pihen eleget, akkor nem kapja meg a feltöltődés esélyét, a bőr regenerálódásának és méregtelenítésének biológiai folyamatai felborulhatnak és emiatt az arcbőr fakó, vízhiányos, egyenetlen és duzzadt lehet. Lépjen fel ellenük extra hatóanyagokkal, amelyek segítenek visszanyerni a bőr kényelemérzetét és ragyogását, még rossz alvásminőség esetén is. Ilyen összetevő például a Pro-xylane™, a hialuronsav, a hedione, a HEPES, és a puffadás elleni összetevők az ébredéskor is friss arcbőrért.

Hatásosak az étrendkiegészítők a hőhullámok ellen?


A változókor tünetei, mint a hőhullámok és az éjszakai izzadás, nehezen szüntethetők meg orvosi ellenőrzés mellett folytatott, hormonális kezelés nélkül, de egyes étrendkiegészítők és növényi alapú szerek segíthetnek enyhíteni bizonyos tüneteket.   Próbálja ki az ösztrogénszerű növényeket: a kankalin, a tisztafa, a szója, a komló vagy a réti here csökkenthetik a hőhullámokat. A rhodolia és a magnézium pedig segítenek a hangulatot javításában, de mindig kérdezze meg gyógyszerészét, kezelőorvosát vagy táplálkozási tanácsadóját az adagolással kapcsolatban!

Ami az egyik nő számára csupán egy zavaró tünet, a másiknak elviselhetetlen lehet, ezért fontos tudni, hogy lehet tenni azért, hogy a hőhullámok elviselhetőbbek legyenek.

1. Vichy, Ménopause, mode d’emploi, p11

Ikonikus termékeink

  • Új

    PHYTOSCULPT   feszesítő balzsam nyakra és arcra

    NEOVADIOL

    PHYTOSCULPT feszesítő balzsam nyakra és arcra

    Nappali arckrém

    A feszesebb nyakért és formáltabb arckontúrért

  • Best-seller

    COMPENSATING COMPLEX nappali arckrém normál, kombinált bőrre
  • COMPENSATING COMPLEX hűsítő éjszakai arckrém

    NEOVADIOL

    COMPENSATING COMPLEX hűsítő éjszakai arckrém

    Éjszakai arckrém

    A tömörebb és ragyogóbb arcbőrért

  • Legolvasottabb

    Újdonság: MINÉRAL 89 hyaluron-booster arcápoló

    Arcápolás

    Újdonság: MINÉRAL 89 hyaluron-booster arcápoló

    A bőr testünk elsődleges védelmi vonala, amely segít megóvni szervezetünket a káros külső hatásoktól. Éppen ezért, minden tőlünk telhetőt meg kell tennünk annak érdekében, hogy megóvjuk és megerősítsük ellenállóképességét a stresszel és más káros környezeti hatásokkal (expozóm) szemben.

    olvassa el a cikket

    Módosítsa a szépségápolást a változókorban a feszesebb, teltebb bőrért!

    Arcápolás

    Módosítsa a szépségápolást a változókorban a feszesebb, teltebb bőrért!

    Nehéz megbirkózni mindazokkal a változásokkal, amelyeket a változókor okoz, különösen az arcbőrt érintő átalakulással. A vékonyabb bőr, a fakó bőrtónus és a ragyogás elvesztése mind a bőr öregedéséhez köthetők és nehéz őket elfogadni. Ugyanakkor megfelelő szépségápolási program alkalmazásával javulást lehet elérni a feszesebb, teltebb és üdébb bőrért.

    olvassa el a cikket

    go to top