ÚJTovábbi információkért és a süti beállítások módosításáértkattintson ide.

Ezen webhely böngészésével Ön elfogadja a sütik (cookie-k) használatát, annak érdekében, hogy érdeklődésére szabott reklámokat kínáljunk, látogatási statisztikákat készítsünk és megkönnyítsük a közösségi oldalakon történő információ-megosztást.

Close

OK

OKCancel

Thank you

Close

SZÓLJON A HÉTVÉGE A PIHENÉSRŐL!

  • KEDVENCEM

Krajcsó Nelli

Mindfulness meditációs tréner és a Slow Budapest alapító-vezetője. Csapatával 2012 óta vizsgálja a gyors-lassú témáját, és a lehetőségeket az egyéni egyensúly megtalálására. 2015-ben felkerült a La Femme 50 tehetséges magyar fiatal listájára, egyike azon keveseknek, akik 3 TED színpadon is beszéltek már itthon. Budapesten biciklivel közlekedik, rendszeresen meditál, nincs okostelefonja, szeret teázni, és nagy fontosságot szentel a kikapcsolt óráknak.

A hétvégét nagyon szoktuk várni, hiszen végre pihenhetünk, és azzal foglalkozhatunk, amit szeretünk. Vagy nem? Észre vetted-e már, hogy 4-6 hétre előre be vannak táblázva a hétvégéid? Ha egy barátod találkozni szeretne veled, legközelebb két hónap múlva tudsz-e „időpontot adni” neki? Van-e szombatra és vasárnapra is to do listád? Ha magadra ismersz, ez az írás neked szól.

A hétköznapokra kifejlesztett feladatmegoldós attitűd szépen át tud szivárogni a hétvégéinkbe is, ezzel átalakítva a szabadidőnket célokkal és tervekkel teletűzdelt projektté. Így a hétvégéink, a hivatalos pihenőidőnk nem hogy feltöltene minket, hanem csak tovább ingerel vagy fáraszt. Természetesen nem az a megoldás, hogy ne csináljuk meg a feladatainkat, hiszen az elvégezetlen dolgok egyre növekvő listája stresszelő hatású is lehet, és tényleg vannak dolgok, amelyekre csak a hétvégén van idő, inkább azt, hogy tudatosan figyeljünk oda arra, hogy legyenek olyan hétvégi napok vagy teljes hétvégéink, amikor elengedjük a céljainkat és terveinket, és lehetőséget adunk saját magunk és családunk számára a spontán, cél nélküli létezésre, ezáltal a kikapcsolásra és teljes pihenésre.

Kezdhetjük azzal, hogy nem állítunk be ébresztőórát péntek este már, és talán felébredés után addig maradhatunk az ágyban, ameddig jól esik! Talán elindulhatunk a kedvenc reggelizőnk, vagy piacunk felé, és otthon hagyhatjuk az óránkat, sőt a telefonunkat is. Odafelement, megcsodálhatjuk a természet színeit, és ha gyerekkel csináljuk mindezt, végre átkapcsolhatunk az ő nézelődős tempójába. Talán elindulhatunk egy sétára a városban cél és gps nélkül, és hagyhatjuk, hogy arra vigyen az utunk, amerre éppen kanyarodik. Így fel tudunk fedezni újdonságokat, úgy érezhetjük, hogy kilépünk a robotból, és élményekkel teli, felszabadító napunk lehet.

Ha elönt kétely, és szorongás, hogy nem vagyunk eredményesek és hatékonyak, próbáljunk együtt lenni pár lélegzetvételnyi ideig ezzel az érzéssel. És ha úgy érezzük, hogy jobb lenne egy teljes hétvége helyett csak egy fél spontán nappal kezdeni, tegyünk úgy. Legyünk úgy spontának, ami még megengedi, hogy bűntudat nélkül élvezzük a napot. Ha a család általában elviszi minden időnket, talán megegyezhetünk a társunkkal, hogy mindkettőnk élhet énidővel, egy teljes nappal, amikor azt csinál a család nélkül, amit szeretne. Hívjuk fel a rég nem látott barátunkat, és beszélgessünk! Menjünk el úgy sportolni, hogy nem viszünk magunkkal küytüket, és nem céllal indulunk el, hanem az élményért. Figyeljük ilyenkor, hogyan feszülnek meg az izmaink, figyeljük meg a testünk komplex mozgását, és adjunk hálát annak, hogy egész nap minket szolgál.

Töltsük az estét közös játékkal és a színes alkotással – ilyenkor visszakapcsolódhatunk a gyermekkori emlékeinkhez, és a játék közben új oldalról ismerhetjük meg magunkat és a szeretteinket, a személyes kapcsolataink erősödhetnek. Azt érezhetjük, hogy nincs meg a szokásos monotonitás az életünkben, a nevetések száma viszont annál inkább nő!

Ilyen nap után úgy érezheted, hogy végre megpihentél és feltöltődtél. A folyamatos (igazi) pihenés biztosítása elengedhetetlen ahhoz, hogy jó társ, szülő és munkatárs legyél. Pihenés és játék közben születhetnek új ötletek és válaszok a régen foglalkoztató kérdésekre. Ne vedd el magadtól ezt a lehetőséget és élményt azzal, hogy feladatok elvégzésére használod a szabad-idődet.

Ikonikus termékeink

  • 21071Nappali arcápoló a bőröregedés kialakulóban lévő látható jelei ellen4.972SLOW ÂGEFACE CARENappali arckrém
    Nappali arcápoló a bőröregedés kialakulóban lévő látható jelei ellen
  • Legolvasottabb

    Oranges-experts-juicy-tips-for-beautiful-skin

    ÉLETSTÍLUS

    Szakértői tippek a narancsfogyasztásról a gyönyörű bőrért

    Mindannyian tisztában vagyunk az elegendő gyümölcs és leveles zöldség fogyasztásának fontosságával, de amikor a C-vitamin bevitel biztosításáról beszélünk, többnyire egy gyümölcsöt említünk: a narancsot. Amellett, hogy tele van a bőr számára jótékony antioxidánsokkal, még egy kis vagy közepes méretű gyümölcs is fedezi az ajánlott napi C-vitamin bevitel két-harmadát. Megkérdeztük Raphaël Gruman táplálkozási szakértőt és Dr. Nina Roos bőrgyógyászt hogyan és miért kellene még többet beiktatni belőle az étrendünkbe.

    olvassa el a cikket

    ÉLETSTÍLUS

    Lassíts! - 10 tipp a lassú életstílus elsajátításához

    Lassítani nem luxus. Most 10 tippet gyűjtöttünk össze Krajcsó Nellitől, Slow Budapest alapító-vezetőjétől és meditációs mindfullness trénertől, hogyan add át magad a lassú életstílusnak. Csapatával 2012 óta vizsgálja a gyors-lassú témáját, és a lehetőségeket az egyéni egyensúly megtalálására. 2015-ben felkerült a La Femme 50 tehetséges magyar fiatal listájára, egyike azon keveseknek, akik 3 TED színpadon is beszéltek már itthon. Budapesten biciklivel közlekedik, rendszeresen meditál, nincs okostelefonja, szeret teázni, és nagy fontosságot szentel a kikapcsolt óráknak.

    olvassa el a cikket

    go to top