ÚJTovábbi információkért és a süti beállítások módosításáértkattintson ide.

Ezen webhely böngészésével Ön elfogadja a sütik (cookie-k) használatát, annak érdekében, hogy érdeklődésére szabott reklámokat kínáljunk, látogatási statisztikákat készítsünk és megkönnyítsük a közösségi oldalakon történő információ-megosztást.

Close

OK

OKCancel

Thank you

Close

Lassíts! - 10 tipp a lassú életstílus elsajátításához

Krajcsó Nelli

Mindfulness meditációs tréner és a Slow Budapest alapító-vezetője. Csapatával 2012 óta vizsgálja a gyors-lassú témáját, és a lehetőségeket az egyéni egyensúly megtalálására. 2015-ben felkerült a La Femme 50 tehetséges magyar fiatal listájára, egyike azon keveseknek, akik 3 TED színpadon is beszéltek már itthon. Budapesten biciklivel közlekedik, rendszeresen meditál, nincs okostelefonja, szeret teázni, és nagy fontosságot szentel a kikapcsolt óráknak.

1. Reggelek

Indítsd a napot lassabban, hogy a nyugodtság és magabiztosság végigkísérjen a napodon! Lassú lehet a reggel, ha ébredés után nem ugrasz ki azonnal az ágyból, hanem veszel néhány mély levegőt, és üdvözlöd a napot! A tapintáson keresztül érkezz meg a reggelbe, ahogyan törölközöl, öltözöl, reggelit készítesz magadnak. Ne menj fel az internetre addig, amíg nem szükséges. Ez néha észrevétlenül megtörténik velünk, most tudatosan állj ellen a kísértésnek.

2. Reggeli

Ha pörgős nap előtt állsz, a reggeledre, és a reggelidre nagyon figyelj oda! Tudatosan hagyj időt egy tápanyagokban gazdag, lehetőleg meleg reggeli elkészítésére és elfogyasztására. Készíts magadnak gabonakását, adj hozzá gesztenyét, sütőtököt vagy körtét szeletelve, és igyál el meleg gyömbérteát. Érezd, ahogyan átjár a meleg, és ellazulsz. Egy ilyen reggeli csökkentheti a szorongást, javíthatja a koordinációs és a problémamegoldó képességünkat aznap.

3. Evés munkanapon

Figyelj arra, hogy munka közben is adj magadnak slow időt! Nagyszerű alkalom erre az ebéd – amit hajlamosak vagyunk elisetni. A rohanva bekapott ebéd elhízáshoz vezethet, míg egy lassabban, tudatos odafigyeléssel végzett étkezés feltölthet és segíthet a délutáni munkában. Válassz egy csendes helyet, ahol egyedül tudsz enni. Nézz rá az ételre, és adj hálát annak, hogy megeheted. Vizsgáld meg a színeit, a formákat, és fogadd be az illatát. Evés közben néha tedd le az evőeszközt, vagy igyál – így tudsz lassítani a tempón. Amikor végeztél, ne ugorj fel azonnal, maradj a pillanatban néhány lélegzetvételnyi ideig.

4. Mozgás

Ha úgy érzed, kibillentél az egyensúlyodból, a mozgás segíthet visszatérni. Határozd el, mit fogsz ma csinálni – legyen az akár egy fél órás séta a munkából hazafelé. Csinálj bármit, legyél tudatos benne! Rakd el a telefonodat, és kapcsolj ki. Ahogyan öltözöl, a tenyereddel simíts végig a ruhán, így tudsz megérkezni a jelenbe. Ha zenével mozogsz, most ne vidd magaddal, ma hallagsd inkább a testedet! Figyelj a mozgás összetettségére, ahogyan az izmok megfeszülnek és elernyednek, ahogyan a láb felemelkedik, előrelendül, és leérkezik. így a mozgás is hatékonyabb lesz.

5. Városi séta

Ha teheted, sétálj egy kicsit! Egy pillanatra lassíts a tempón, gyere ki a mókuskerékből és fogadd be a város látványát. Érezd meg az ősz füstös-avaros illatát, hagyd, hogy átjárjon a napfény, pihentesd a szemedet a sárgás-vöröses-barnás színeken, létezz! A természetnek stresszmentesítő hatása van, miért ne élnénk vele?

6. Tea

Ha úgy érzed, hogy túlhajszolt vagy, és szükséged lenne egy kis pihenőre, ülj le teázni! Adj magadnak pár perc csendet és melegséget, tedd el a telefonodat, és fogadd be a teázás élményét! Érezd meg meg a gőzét, az illatát, hagyd, hogy átjárjon és ellazítson a melege! Egy pörgős napon mindig figyelj oda az apró feltöltődésre! Így lehetsz hosszú távon is egyensúlyban.

7. Család, barátok

Bár mindannyian tudjuk, hogy a család és a barátok fontosak, a gyors tempó sokszor elszakíthat tőlük, és a kapcsolataink a a mindennapokban csak az elintézendőkre szorítkozhatnak. Kérdezd meg magadtól, vajon tudnál-e dedikált időt szánni rájuk ezen a héten? Lehet, hogy ez egy telefonhívás lesz, de hidd el, az is sokat jelent. Ilyenkor tégy el mindent a kezed ügyéből, és a figyelmedet add teljesen a másiknak. Talán találkozhattok valahol, egy új helyen, és csak eindulhatnátok a városban, a természetben, mindenféle terv és elvárás nélkül. Az élményt a spontaneitás teheti intenzívvé és felszabadítóvá.

8. Meditáció, jóga

Egy zsúfolt, nehéz héten szánj időt a tested és az elméd ápolására! Érkezz meg saját magadhoz, lépj ki a rágódó gondolatok villámsebességű, stresszes köreiből, nyugodj meg jógával vagy meditációval. Csak ülj le, ahol éppen tudsz, csukd be a szemedet, és tudatosítsd, mit üzen a tested. Érezd meg a talpaidat a földön, és lélegezz. Kövesd a levegő áramlását a testedben, és adj hálát annak, hogy ezt most csinálhatod. Lehet, hogy mindezt utazás vagy munka közben csinálod, és hidd el, pár perc is segít, de akár következhet ezután egy jógagyakorlás is.

9. Lélegzés a munkahelyen

A munkahelyen sokszor belekerülhetünk a mókuskerékbe, és néha a legalapvetőbb szükségleteinkről is megfeledkezhetünk. Ahhoz, hogy ez ne így legyen, mindennapra állíts be lélegző perceket a naptáradba: kétszer 5 perc lehetne a cél. Ha tudsz, menj be egy üres tárgyalóba, de akár az asztalodnál is tudod végezni a következő gyakorlatot: csukd be a szemeidet, és tudatosítsd, ha feszültség van jelen bennük, majd kezdd el gyengéden nyomkodni a szemhéjadat az ujjaiddal, és érezd meg a kezed tapintását és hőmérsékletét. Ezután kezd el követni a lélegzetedet, azt, ahogyan emelkedik és süllyed a hasad. Végül figyeld meg az arcod izmait és testrészeit, majd 5 ilyen perc után tudatosítsd, mi változott.

10. Digitális detox

A gyorsuló tempó és kontroll nélküliség érzete közös emberi tapasztalásunk, amihez az internet, és az információáradat nagyban hozzájárul. Ahhoz, hogy lassítani tudjunk, tudatosan érdemes foglalkoznunk az online jelenlétünkkel, és rendszeresen kikapcsolt időt tartani. Határozz meg tevékenységeket, amikor offline vagy: amikor vacsorázol, sportolsz, amikor utazol, vagy beszélgetsz valakivel. Alaktís ki kütyümentes zónákat otthon, és készülj fel az ingerre, ami elő-elő fog törni a kikapcsolás első időszakában. A kikapcsolt perceket töltsd fel kétkezi tevékenységgel, főzzél, alkoss, olvass.

Ikonikus termékeink

Legolvasottabb

Oranges-experts-juicy-tips-for-beautiful-skin

ÉLETSTÍLUS

Szakértői tippek a narancsfogyasztásról a gyönyörű bőrért

Mindannyian tisztában vagyunk az elegendő gyümölcs és leveles zöldség fogyasztásának fontosságával, de amikor a C-vitamin bevitel biztosításáról beszélünk, többnyire egy gyümölcsöt említünk: a narancsot. Amellett, hogy tele van a bőr számára jótékony antioxidánsokkal, még egy kis vagy közepes méretű gyümölcs is fedezi az ajánlott napi C-vitamin bevitel két-harmadát. Megkérdeztük Raphaël Gruman táplálkozási szakértőt és Dr. Nina Roos bőrgyógyászt hogyan és miért kellene még többet beiktatni belőle az étrendünkbe.

olvassa el a cikket

go to top