ÚJTovábbi információkért és a süti beállítások módosításáértkattintson ide.

Ezen webhely böngészésével Ön elfogadja a sütik (cookie-k) használatát, annak érdekében, hogy érdeklődésére szabott reklámokat kínáljunk, látogatási statisztikákat készítsünk és megkönnyítsük a közösségi oldalakon történő információ-megosztást.

Close

OK

OKCancel

Thank you

Close

Hogyan segíti elő a gomba az üde arcbőrt?

Salad-days-how-mushrooms-keep-our-skin-looking-young

Hogyan segíti elő a gomba az üde arcbőrt?


Úgy tűnik, hogy az áfonya nem az egyedüli antioxidánsokban bővelkedő élelmiszer: a gombák szintén gazdagok ebben az erőteljes molekulában, ami harcol a szabadgyökök bőrfelszín alatti elszaporodása ellen, lassítva az oxidációs folyamatot. Az eredmény pedig? Teltebb, fiatalosabbnak látszó arcbőr, amely kevésbé van kitéve a káros külső hatásoknak. Dr. Nina Roos bőrgyógyász elmondja, hogy a gombák magas D-vitamin tartalma kulcsfontosságú a hajat, a bőrt és körmöket felépítő anyagok újjáépítésében, ezért fontos alkotóelemei minden kiegyensúlyozott étrendnek. Az alábbi receptek ötletet adhatnak, de ha nem szeretne kizárólag gombákat fogyasztani, Nina javasolja még a tojást, a tejet és a zsíros halakat, amelyek hasonlóan magas D-vitamin tartalmúak. Ha szeretné visszanyerni bőre ragyogását, válassza a könnyen és gyorsan elkészíthető gombás rántottát shiitake-, róka- vagy a kevésbé ismert maitake gombával, amelyek mind rendkívül magas D-vitamin tartalmúak. Minimális erőráfordítással, maximális eredmény – ezért kedveljük!

A nyers gomba – bízzon bennünk, nagyon jó!


A természet egyik legsokoldalúbb zöldségeként, a gomba tulajdonképpen bármihez hozzáadható a steakektől, a rántott húsokon át a rántottáig. Azt már mindannyian jól tudjuk, hogy a gombák főve igazán ízletesek, főként a portobello gomba, aminek grillezés vagy pirítás közben megnő a D-vitamin tartalma – de gondolt volna valaha arra, hogy nyersen is fogyaszthatóak? Ne utasítsa el rögtön a gondolatot: szakértők szerint a zöldsaláta gombával és egy kevés salátaszósszal kiegészítve ideálisan biztosítja a bennük lévő D-vitamin hasznosíthatóságát a szervezet számára. Raphäel Gruman táplálkozási szakértő javasolja, hogy mielőtt a salátához adja a gombát csak szeletelje és kockázza fel, mert így őrizheti meg a legjobban a benne lévő vitaminokat.

Raphaël elmondta, hogy azon kívül, hogy az egyik legjobb D-vitamin forrás, a gomba tápanyag értéke még erősebb, ha magas zsírtartalmú ételekkel együtt fogyasztjuk. Mi ennek az oka? Kémiai összetételüket tekintve, a gombák a ‘zsírban oldódók’ közé tartoznak. Ez azt jelenti, hogy a molekuláik feloldódnak, amikor zsírokkal találkoznak, azaz a bennük lévő vitaminok és ásványi anyagok jobban hasznosulnak a szervezetben. E miatt szokták javasolni, hogy ne mossuk meg őket, hanem inkább dörzsöljük le a szennyeződéseket róluk. Zsírban oldódó mivoltuknak köszönhetően, ha magas zsírtartalmú ételekkel párosítjuk, mint például a lazac, vagy salátához adva fogyasztjuk egy kevés salátaszósszal, akkor a D-vitamin bőrre gyakorolt jótékony hatásait maximálisan kihasználhatjuk.

A gomba nagyszerű antioxidáns forrás, még főzve is – ezért írja fel a portobello, a róka és a shiitake gombát a bevásárlólistájára!

A Kombuchával gazdagított Idealia nappali krém a bőrnek a polifenolok minden jótékony hatását nyújtja és még Vichy termálvízzel is tartalmaz.

Ikonikus termékeink

Legolvasottabb

Oranges-experts-juicy-tips-for-beautiful-skin

ÉLETSTÍLUS

Szakértői tippek a narancsfogyasztásról a gyönyörű bőrért

Mindannyian tisztában vagyunk az elegendő gyümölcs és leveles zöldség fogyasztásának fontosságával, de amikor a C-vitamin bevitel biztosításáról beszélünk, többnyire egy gyümölcsöt említünk: a narancsot. Amellett, hogy tele van a bőr számára jótékony antioxidánsokkal, még egy kis vagy közepes méretű gyümölcs is fedezi az ajánlott napi C-vitamin bevitel két-harmadát. Megkérdeztük Raphaël Gruman táplálkozási szakértőt és Dr. Nina Roos bőrgyógyászt hogyan és miért kellene még többet beiktatni belőle az étrendünkbe.

olvassa el a cikket

ÉLETSTÍLUS

Lassíts! - 10 tipp a lassú életstílus elsajátításához

Lassítani nem luxus. Most 10 tippet gyűjtöttünk össze Krajcsó Nellitől, Slow Budapest alapító-vezetőjétől és meditációs mindfullness trénertől, hogyan add át magad a lassú életstílusnak. Csapatával 2012 óta vizsgálja a gyors-lassú témáját, és a lehetőségeket az egyéni egyensúly megtalálására. 2015-ben felkerült a La Femme 50 tehetséges magyar fiatal listájára, egyike azon keveseknek, akik 3 TED színpadon is beszéltek már itthon. Budapesten biciklivel közlekedik, rendszeresen meditál, nincs okostelefonja, szeret teázni, és nagy fontosságot szentel a kikapcsolt óráknak.

olvassa el a cikket

go to top