ÚJTovábbi információkért és a süti beállítások módosításáértkattintson ide.

Ezen webhely böngészésével Ön elfogadja a sütik (cookie-k) használatát, annak érdekében, hogy érdeklődésére szabott reklámokat kínáljunk, látogatási statisztikákat készítsünk és megkönnyítsük a közösségi oldalakon történő információ-megosztást.

Close

OK

OKCancel

Thank you

Close

HOGYAN SEGÍTHETI A NAPODAT EGY SLOW REGGEL?

  • KEDVENCEM

Krajcsó Nelli

Mindfulness meditációs tréner és a Slow Budapest alapító-vezetője. Csapatával 2012 óta vizsgálja a gyors-lassú témáját, és a lehetőségeket az egyéni egyensúly megtalálására. 2015-ben felkerült a La Femme 50 tehetséges magyar fiatal listájára, egyike azon keveseknek, akik 3 TED színpadon is beszéltek már itthon. Budapesten biciklivel közlekedik, rendszeresen meditál, nincs okostelefonja, szeret teázni, és nagy fontosságot szentel a kikapcsolt óráknak.

Hétköznaponként reggel sokszor tűnhet úgy, hogy nincs lehetőségünk másra, csak a rohanásra. Ez az érzés mindannyiunknak ismerős lehet, különösen akkor, ha gyerekekkel indul a nap. És sokszor tényleg nincs más választásunk, mint kiugrani az ágyból, beleugrani a ruhába, bekapni néhány faltot, arc-és fogmosás után elrohanni a munkahelyre vagy az oviba, suliba. Akkor érdemes elgondolkozni azon, hogyan tudnánk lassítani a tempón, ha minden reggelünk rohanásban telik már egy jó ideje, és ez nem kellemes napindítást jelent számunkra.

Reggelenként fontos, hogy adjunk magunknak időt a megérkezésre a saját napunkba. Ez jelenthet csak annyit, hogy ébredés után néhány lélegzetet tudatosan végigkövetünk, megfigyeljük a testet, hogy hogyan érzi magát. Például: fáradtak vagyunk-e? Ha igen, ez milyen hatással van a hangulatunkra? Észre tudunk-e venni érzelmeket, amelyek a fizikai állapotunk miatt keletkeztek? Tudunk-e például együtt lenni a csalódottságunkkal, hogy ma megint fáradtak vagyunk? Látunk-e esélyt arra, hogy a napunk mégis csak jó legyen ennek ellenére? Tudunk-e változtatni a napi terveken, hogy ne kelljen feleslegesen tovább fárasztani magunkat? Tudunk-e adni magunknak valamit, ami örömöt okoz? Mondjuk elmenni reggel a kedvenc kávénkért, amit annyira szeretünk? Vagy munkábamenet lesétálni egy buszmegállónyi távolságot a  kedvenc parkunkban?

A sügetettség érzetét tudja csökkenteni, ha ébredés után nem nyúlunk azonnal a telefonunk után, hogy e-maileket, értesítéseket csekkoljunk. Ugyanígy, ha tudjuk, néha hagyjuk kikapcsolva a rádiót, és a tévét semmiképpen se kapcsoljuk be! Legyen ez az időszak reggel a csenddé, és töltsük inkább egy bögre gőzölgő, finom illatú gyömbérteával, amikor hagyjuk, hogy feljöjjenek a gondolataink a napunkkal kapcsolatban. Szagoljunk bele a teába, nézzük, ahogyan gőzölög, figyeljük meg a textúráját és kortyonként kísérjük végig az ízeket. Közben hallgathatjuk, hogyan ébred fel a ház, a természet.

Miközben készülődünk az elindulásra, nyissuk ki az érzékeinket, érezzük meg a ruha tapintását, a fogkefe sörtéit, halljuk meg a fogmosás hangját, nézzünk a másik szemébe, és úgy kérdezzük meg, hogy van. Üljünk le a reggelihez, ne állva együnk! Ezek apró dolgok, és 10 percnél több nem feltétlenül szükséges rájuk, de annál fontosabbak a napunk minősége szempontjából.

Miért fontos a nem rohanva megélt reggel és a reggeli étkezés?

Ahhoz, hogy magabiztosabban, és tudatosabban vágjunk neki a napnak, hasznos, ha tudatosítjuk, hogyan vagyunk: a testünk, az elménk, a lelkünk. Ha tudjuk például, hogy ma irritáltan ébredtünk, mert mondjuk nem volt nyugodt esténk, akkor talán úgy alakítjuk a munkánkat a nap során, hogy ne irritálódjunk tovább. Ha fáradt a testünk, talán kihagyhatjuk a másfél órás edzést, vagy csak fél órát csinálhatunk belőle. A kérdés mindig az: mit tehetek ma azért, hogy viszonylagos egyensúlyban teljen a napom? Ahhoz, hogy ezeket a kérdéseket átgondoljuk, lassabb tempó szükséges.

A reggeli étkezés pedig mindehhez jó munícióul szolgálhat: Egy tápanyagokban gazdag, egészséges reggeli csökkentheti a szorongást, javíthatja a koordinációs és a problémamegoldó képességünket. Ha stresszes, túlhajszolt napunk van, a szervezetünk ásványi anyagot veszít, és ha nem ettünk megfelelően, akkor a szervezetünk nem tudja a veszteséget pótolni. A reggeli étkezés egy biztos alapot adhat a testünk egyensúlyban tartásához.

Tedd fel magadnak a kérdést: Holnap tudok-e slow reggelt tartani? Ha igen, mi lenne számomra slow?

Ikonikus termékeink

  • 21071Nappali arcápoló a bőröregedés kialakulóban lévő látható jelei ellen4.972SLOW ÂGEFACE CARENappali arckrém
    Nappali arcápoló a bőröregedés kialakulóban lévő látható jelei ellen
  • Legolvasottabb

    Oranges-experts-juicy-tips-for-beautiful-skin

    ÉLETSTÍLUS

    Szakértői tippek a narancsfogyasztásról a gyönyörű bőrért

    Mindannyian tisztában vagyunk az elegendő gyümölcs és leveles zöldség fogyasztásának fontosságával, de amikor a C-vitamin bevitel biztosításáról beszélünk, többnyire egy gyümölcsöt említünk: a narancsot. Amellett, hogy tele van a bőr számára jótékony antioxidánsokkal, még egy kis vagy közepes méretű gyümölcs is fedezi az ajánlott napi C-vitamin bevitel két-harmadát. Megkérdeztük Raphaël Gruman táplálkozási szakértőt és Dr. Nina Roos bőrgyógyászt hogyan és miért kellene még többet beiktatni belőle az étrendünkbe.

    olvassa el a cikket

    ÉLETSTÍLUS

    Lassíts! - 10 tipp a lassú életstílus elsajátításához

    Lassítani nem luxus. Most 10 tippet gyűjtöttünk össze Krajcsó Nellitől, Slow Budapest alapító-vezetőjétől és meditációs mindfullness trénertől, hogyan add át magad a lassú életstílusnak. Csapatával 2012 óta vizsgálja a gyors-lassú témáját, és a lehetőségeket az egyéni egyensúly megtalálására. 2015-ben felkerült a La Femme 50 tehetséges magyar fiatal listájára, egyike azon keveseknek, akik 3 TED színpadon is beszéltek már itthon. Budapesten biciklivel közlekedik, rendszeresen meditál, nincs okostelefonja, szeret teázni, és nagy fontosságot szentel a kikapcsolt óráknak.

    olvassa el a cikket

    go to top