ÚJTovábbi információkért és a süti beállítások módosításáértkattintson ide.

Ezen webhely böngészésével Ön elfogadja a sütik (cookie-k) használatát, annak érdekében, hogy érdeklődésére szabott reklámokat kínáljunk, látogatási statisztikákat készítsünk és megkönnyítsük a közösségi oldalakon történő információ-megosztást.

Close

  • research
  • Points de vente
  • newsletter
  • my skin

A szerintünk 10 legjobb természetes energiaforrás

Mindenkinek jól jön egy kis plusz energia időről időre – és sokan valami édeset és cukrosat választanak, amikor a délután közepén rájuk tör az éhség vagy a fáradtság!

Olvasson a tíz legjobb természetes, tartós energiát biztosító táplálékról, amelyek hosszú távon sem ártalmasak az egészségre!

A jód – Az anyagcsere-stabilizátor

A hormonszabályozóként ismert, jódkiegészítők segíthetnek stabilizálni az anyagcserét, ideálisak a test megnyugtatására fokozott stressz és fáradtság idején. Jódban gazdag élelmiszerek a tenger gyümölcsei, az algák és a zöldlevelű zöldségek.

B12-vitamin - A vegánok barátja

Ez a vitamin az egyik legfontosabb energiatermelést serkentő a szervezetben.* Alapvetően a testünk magától nem tud B12-vitamint előállítani, ezért elengedhetetlenül fontos ennek a biztosítani a táplálkozással: a tenger gyümölcsei, a vörös húsok és a tejtermékek révén. És éppen emiatt lehetnek különösen hasznosak a vegetáriánusok vagy vegánok részére!

A koffein - Az energiafokozó

Ha gyors segítséget keres, nem pedig hosszú távú megoldást akkor egy csésze tea vagy kávé elfogyasztása segíti az anyagcserét és rövid távon energiabombaként hat. Fontos azonban megemlíteni a túlzott koffeinbevitel hatását az alvásra, ezért elővigyázatosan fogyasszon koffeines ételeket és ne fogyasszon koffeintartalmú italokat 15:00 óra után, hogy garantálja a nyugodt éjszakai pihenést.

Ginzeng - A stressz ellenszere

Kiválóak a stressz elleni küzdelemben, a ginzeng növényből származó kiegészítők bizonyítottan segítenek javítani a krónikus fáradtság tüneteit. A koreai Daejeon egyetem által vezetett tanulmány résztvevőinél alacsonyabb méreganyag- és szabadgyökszintet tapasztaltak a vérben és a résztvevők jobb általános energiaszintről számoltak be. A koffeinhez hasonlóan, a ginzeng is csak alkalomszerűen fogyasztható, a szervezet globális energiaszintjének függvényében.

D-ribóz - Az egészség támogatója

A D-ribóz egy természetes, a szervezet által termelt cukor, amelyet bizonyos állapotok kezelésére használnak, ideértve a krónikus fáradtság szindrómát is. További előnyei közé tartozik az egészséges sejtműködés serkentése, valamint az erős anyagcsere ösztönzése.

Ginkgo biloba - Az agy serkentője

Ez a teljesen természetes kivonat egy erős antioxidáns és bizonyítottan növeli az ATP termelést – azaz a test "energiáját" – az agysejtekben. Tanulmányok kimutatták, hogy ez megnövekedett szellemi éberséget és energiaszintet eredményezhet – azokra a napokra, amikor az agy még fáradtabbnak érződik a testnél!

Melatonin - Az alvás szabályozója

Megdöbbentően, az emberek több mint egynegyede nem alszik eleget ahhoz, hogy éber maradhasson a nap folyamán! Ha az álmatlanság vagy az alváshiány egy visszatérő probléma az Ön számára, akkor átgondolhatja a melatonin kiegészítők fogyasztását. Ez a tobozmirigy által termelt kémiai vegyület elengedhetetlen a test órájának szabályozásához, az egészséges alvási mintázat által, amely alapvető a tartós energiaszinthez a nap folyamán.

Magnézium - A változókor-kiegyensúlyozó

Ha Ön a változókorban van, akkor bizonyára Ön is tapasztalta az energiaszintje visszaesését, valamint a megszokott alvási ciklus megváltozását. Tanulmányok kimutatták, hogy változókor után a nőknél az alacsony magnéziumszint gyakran fáradtságot vagy lassúságot eredményez. Ezért figyeljen rá, hogy az étrendje biztosítson elegendő magnéziumot, akár étrendkiegészítők, akár magok és diófélék formájában!

Rhodiola - Az oxigénhordozó

A Rhodiola egy példa arra, amit a szakértők az "adaptogén" kifejezéssel illetnek - a gyógynövények családjába tartozik, amelyek segítenek a szervezetnek feldolgozni a stresszt. Amellett, hogy elősegíti az összpontosítást, a Rhodiola segíthet optimalizálni a vörösvértestek oxigénszállító képességét, ami jobb keringéshez és magasabb energiaszinthez vezethet.

Gyömbér - Az izmok karbantartója

Ha Ön gyakran tapasztal izomfájdalmat vagy egyéb tüneteket, amelyeket a test fáradtsága okoz, akkor emelje meg a gyömbér bevitelét! Tanulmányok kimutatták, hogy a gyömbér fogyasztása segítheti az izmok regenerálódását edzés utáni, tehát ha már a testedzés növelésével próbálja javítani az energiaszintjét, a gyömbért tartalmazó kiegészítők segíthetnek leküzdeni ennek a fizikai mellékhatásait.

Laquale, Kathleen M. (2006). B-complex vitamins' role in energy release. In Movement Arts, Health Promotion and Leisure Studies Faculty Publications. Paper 25.

Ikonikus termékeink

Legolvasottabb

Oranges-experts-juicy-tips-for-beautiful-skin

ÉLETSTÍLUS

Szakértői tippek a narancsfogyasztásról a gyönyörű bőrért

Mindannyian tisztában vagyunk az elegendő gyümölcs és leveles zöldség fogyasztásának fontosságával, de amikor a C-vitamin bevitel biztosításáról beszélünk, többnyire egy gyümölcsöt említünk: a narancsot. Amellett, hogy tele van a bőr számára jótékony antioxidánsokkal, még egy kis vagy közepes méretű gyümölcs is fedezi az ajánlott napi C-vitamin bevitel két-harmadát. Megkérdeztük Raphaël Gruman táplálkozási szakértőt és Dr. Nina Roos bőrgyógyászt hogyan és miért kellene még többet beiktatni belőle az étrendünkbe.

olvassa el a cikket

ÉLETSTÍLUS

Lassíts! - 10 tipp a lassú életstílus elsajátításához

Lassítani nem luxus. Most 10 tippet gyűjtöttünk össze Krajcsó Nellitől, Slow Budapest alapító-vezetőjétől és meditációs mindfullness trénertől, hogyan add át magad a lassú életstílusnak. Csapatával 2012 óta vizsgálja a gyors-lassú témáját, és a lehetőségeket az egyéni egyensúly megtalálására. 2015-ben felkerült a La Femme 50 tehetséges magyar fiatal listájára, egyike azon keveseknek, akik 3 TED színpadon is beszéltek már itthon. Budapesten biciklivel közlekedik, rendszeresen meditál, nincs okostelefonja, szeret teázni, és nagy fontosságot szentel a kikapcsolt óráknak.

olvassa el a cikket

go to top