ÚJTovábbi információkért és a süti beállítások módosításáértkattintson ide.

Ezen webhely böngészésével Ön elfogadja a sütik (cookie-k) használatát, annak érdekében, hogy érdeklődésére szabott reklámokat kínáljunk, látogatási statisztikákat készítsünk és megkönnyítsük a közösségi oldalakon történő információ-megosztást.

Close

  • research
  • Points de vente
  • newsletter
  • my skin

10 élethelyzet, amikor a pattanások visszatérhetnek

A gimnázium már csak egy régi emlék , de Ön még mindig a pattanásokkal küzd? Hogy miért? Íme néhány ok, hogy miért fordulhatnak elő pattanások felnőttkorban is …

Az egyik legjobb ok, amiért jó túl lenni a tinédzserkoron az, hogy végre búcsút inthetünk  a pattanásoknak és eljön a ragyogóbb, kevésbé pattanásos bőr ideje. Ugyanakkor van az életben néhány fordulópont, amikor a pattanások újra megjelenhetnek – általában pont akkor, amikor nem szeretnénk!

1. Ha túl sokat eszünk

Mindannyian szeretjük az évszaknak megfelelő finomságokat, a nyári rántott haltól az karácsonyi többfogásos vacsoráig. Hosszú távon azonban a kiegyensúlyozatlan étrend majdnem biztosan látható nyomokat hagy a bőrünkön – nem beszélve az alakunkról.*

* Basavaraj, K. H., Seemanthini, C., & Rashmi, R. (2010). DIET IN DERMATOLOGY: PRESENT PERSPECTIVES. Indian Journal of Dermatology, 55(3), 205–210. http://doi.org/10.4103/0019-5154.70662

2. Buli után

Amikor hajnali 3 körül végre hazajut, valószínűleg az alapos arctisztítás lesz az utolsó dolog , amire gondolni fog, de bízzon bennünk: ha nem mossa le a sminkjét, akkor majdnem biztosan pattanásokkal is meg kell majd küzdenie a rövid éjszakai alváson kívül!

3. Munkahelyi stressz

Egy fontos prezentáció? Év végi megbeszélés a nagyfőnökkel? Valahogy a bőrünk előre tudja, hogy mikor nem szeretnénk, ha egy nagy pattanásé lenne a főszerep az állunk közepén!

4. Nyaraláskor

Mindannyian ragyogó, szépen lebarnult bőrt szeretnénk, már akár nyaralásra induláskor, de a meleg, a naptej és az izzadság keveréke néha inkább pattanások kialakulásához vezet.*

* DS Normaderm Soin Embellisseur, 2.3.4.7

5. A rossz szokások

Ugye senkinek sem újdonság, hogy a rossz szokások, mint dohányzás vagy a túlzásba vitt alkoholfogyasztás a bőrt fakóvá teheti és pattanásokat okoz?* Íme egy új ok, hogy végleg felhagyjon velük!

* Mills CM, Peters TJ, Finlay AY: Does smoking influence acne? Clin Exp Dermatol 1993; 18: pp. 100-101 [Access: http://www.medscape.com/viewarticle/410808_3]

6. Női hormonok

Sajnos nekünk, nőknek a hangulatingadozás és a problémás bőr nem csak a tinédzserkorunkra korlátozódnak! A hormonok hullámvasútjával sajnos havonta egyszer szembe kell néznünk.*

* DP Normaderm Soin Embellisseur, p. 4

7. Hormonális változások

A változókor gyakran jár együtt hőhullámokkal és a tinédzserkort idéző bőrhibákkal.

8. Változások az étrendben


Előfordulhat, hogy néhány embernél bőrelváltozásokat okozhat az étrend megváltoztatása, így  alaposan gondolja át, mielőtt elkezdene egy káposzta diétát.

9. A bőrápolási rutin gyakori változtatása


Egyik szépségápolási trendről hetente átváltani az éppen aktuálisra összezavarhatja a bőrödet és könnyen irritált lehet emiatt – ez kicsit olyan, mintha a mi napi rutinunkat, megszokásunkat zavarná meg valami.

10. Érzelmi stressz*

Az érzelmi stressznek súlyos negatív hatásai lehetnek a szervezetünkre, testünkre. Így arcbőrünkön is gyakran jelentkezhetnek ilyenkor pattanások, kiütések. 

*
DP Normaderm Soin Embellisseur, 2.3.3

Ikonikus termékeink

Legolvasottabb

Oranges-experts-juicy-tips-for-beautiful-skin

ÉLETSTÍLUS

Szakértői tippek a narancsfogyasztásról a gyönyörű bőrért

Mindannyian tisztában vagyunk az elegendő gyümölcs és leveles zöldség fogyasztásának fontosságával, de amikor a C-vitamin bevitel biztosításáról beszélünk, többnyire egy gyümölcsöt említünk: a narancsot. Amellett, hogy tele van a bőr számára jótékony antioxidánsokkal, még egy kis vagy közepes méretű gyümölcs is fedezi az ajánlott napi C-vitamin bevitel két-harmadát. Megkérdeztük Raphaël Gruman táplálkozási szakértőt és Dr. Nina Roos bőrgyógyászt hogyan és miért kellene még többet beiktatni belőle az étrendünkbe.

olvassa el a cikket

ÉLETSTÍLUS

Lassíts! - 10 tipp a lassú életstílus elsajátításához

Lassítani nem luxus. Most 10 tippet gyűjtöttünk össze Krajcsó Nellitől, Slow Budapest alapító-vezetőjétől és meditációs mindfullness trénertől, hogyan add át magad a lassú életstílusnak. Csapatával 2012 óta vizsgálja a gyors-lassú témáját, és a lehetőségeket az egyéni egyensúly megtalálására. 2015-ben felkerült a La Femme 50 tehetséges magyar fiatal listájára, egyike azon keveseknek, akik 3 TED színpadon is beszéltek már itthon. Budapesten biciklivel közlekedik, rendszeresen meditál, nincs okostelefonja, szeret teázni, és nagy fontosságot szentel a kikapcsolt óráknak.

olvassa el a cikket

go to top